Contact

Gerrit

Planning

Coördinator Gerrit groeit al 17 jaar mee met Melkweg|Fritom

Het is 2003 als Gerrit aan de keukentafel zit bij directeur Jelle Breeuwsma van Melkweg|Fritom voor zijn sollicitatiegesprek. Na een afsluitend biertje is de zaak beklonken en komt Gerrit in dienst als planner. Er zijn dan 60 containers en nog bijna geen automatisering.

Melkweg|Fritom groeit in de jaren die volgen flink en er is zelfs een heel nieuw pand gebouwd. Nu zijn er 500 containers en is Gerrit transport coördinator intermodaal op de tankcontainer afdeling. Hier is hij verantwoordelijk voor de planning voor Groot-Brittannië. Gerrit regelt samen met collega Ysbrand alle ritten van en naar Groot-Brittannië. Daarnaast regelt hij de verschepingen en verzorgt hij alle benodigde documentatie.

Over de vraag wat het werken voor Melkweg|Fritom zo leuk maakt hoeft Gerrit niet lang na te denken. “Het is een dynamisch bedrijf met een mooi gevarieerd aantal, allemaal tevreden klanten! Daarnaast drinken we elke ochtend rond 10 uur met alle collega’s koffie. Hier krijgen we een stukje koek van de plaatselijke bakker bij. Er is elke dag vers fruit voor alle medewerkers en als kers op de taart eten we heerlijke en met liefde bereide soep op donderdag.”

“Melkweg|Fritom is een dynamisch bedrijf met allemaal tevreden klanten!”

“Daarnaast krijg ik veel ruimte om mij te ontwikkelen en te profileren. Er is ruimte om ideeën, bijvoorbeeld rondom automatisering, te realiseren of om een opleiding te doen. We hebben gelukkig geen ‘vergader cultuur’ en kunnen zo binnenlopen bij de directeur om te overleggen. Ik ben erg trots op ons hyper moderne kantoor; het is transparant, heeft geen drempels en dat is ook van toepassing op de communicatie.

Bij het werk als planner heb je de hele dag met verschillende uitdagingen te maken. “De planning wisselt soms per minuut, als je denkt dat je de planning rond hebt komt er weer een wijziging. Het is daarom belangrijk om te denken in oplossingen.” Daarbij is een goede communicatie met de klant van groot belang. Ook de administratieve afhandeling moet zorgvuldig gebeuren, zodat de kosten goed gefactureerd worden. “Die uitdaging om de wens van de klant te realiseren én er als bedrijf een goed belegde boterham mee te verdienen, daar doen we het met z’n allen voor,” besluit Gerrit.

Heb je vragen over Melkweg|Fritom?

Neem contact op met Nynke Galama

+31 515 570068
nynke.galama@melkwegfritom.nl